С лекция и симулиран съдебен процес пред ученици от Първо ОУ „Христо Ботев“ съдия Бисера Максимова закри Дните на отворените врати
В последния от поредицата Дни на отворените врати в Окръжен съд – Търговище съдия Бисера Максимова посрещна ученици от 7 „в“ клас от Първо ОУ „Христо Ботев“, водени от класния им ръководител Цветомира Драганова и педагогическия съветник Елена Събева.
„Представете си общество без правила – за движението по пътищата, за кражбите и пр. Ще настъпи хаос. Затова правото се грижи за правилното функциониране на обществото.“ – така започна изложението си съдия Максимова. За конституцията като основен закон, за трите власти – законодателна, изпълнителна и съдебна, за професията на съдията – как се става съдия и с какво се занимава той, говори тя. Предвид това, че през настоящата година седмокласниците ще навършат 14-годишна възраст, им се обърна внимание на наказателната отговорност, която носят.
По леснодостъпен и разбираем начин за подрастващите магистратът разказа за случаи от над 25-годишния си стаж като съдия и сподели, че най-тежките дела за нея са тези за предоставяне на родителски права.
Като домакин, съдия Максимова покани учениците да участват в симулативен наказателен процес. Измежду гостите бе избран съдия, съдебни заседатели, прокурор, адвокат, съдебен секретар и обвиняем. „Прокурорът“ прочете обвинителен акт, „адвокатът“ – защитната си реч, дадена бе последна дума на „подсъдимия“, а „съдебният състав“ произнесе присъда.
Накрая всички гости на Окръжен съд – Търговище получиха екземпляр на Конституцията на Република България. Подаръците са по повод 16 април – Деня на българската конституция, и са предоставени от Висшия съдебен съвет по Образователната програма „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури.”
Дните на отворените врати в Окръжен съд – Търговище преминаха под мотото „С поглед в бъдещето на децата ни: Кариерното развитие след 7 клас.“ Фокусът на вниманието е насочено към тази възрастова група, тъй като те са изправени пред избор на образование или професия при прехода към следваща образователна степен. Целта на кариерното ориентиране е да подпомогне добрия избор, който да отговаря едновременно на способностите и желанията на ученика, на наличните му ресурси, на изискванията на пазара и перспективите за намиране на работа.